Monday, July 8, 2013

ထားဝယ္ ေရး ကားလမ္းပိုင္းမွာ ဂိတ္ေၾကးေတြေကာက္ေနတာဘာအတြက္လဲ

ထားဝယ္-ေရးကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕အဝင္
ထားဝယ္-ရန္ကုန္ ကားလမ္းအၾကားရွိ ထားဝယ္-ေရးလမ္းပိုင္းတြင္ ခရီးသည္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ ကားမ်ားကို ၾကားျဖတ္စစ္ေဆးေရးဂိတ္ တိုးလာသျဖင့္ ဂိတ္ေၾကး ပိုေပးေနရသည္။
“ေရျဖဴဂိတ္၊ ကလိန္ေအာင္ဂိတ္၊ မလႊဲေတာင္ဂိတ္နဲ႔ ေရးျမိဳ႔အဝင္ဂိတ္ႀကီးေတြကို
ဂိတ္ေၾကးပံုမွန္ေပးေနရေပမယ့္ အခုကဂိတ္ႀကီးေတြၾကားက လံုျခံဳေရး ကင္းစခန္းေတြေရာ လွည့္ကင္းန႔ဲဆံုတဲ့အခါ ကားကိုရပ္ျပီး ပိုက္ဆံ ေပးေန ရတယ္” ဟု ေရႊလီအိပ္စပရက္စ္ ကားသမား ဦးတင္ေလးက ေျပာသည္။
မွန္လုံခရီးသည္တင္ကားတစ္စီးတစ္စီးလၽွင္ က်ပ္ ၁၀၀၀ ေပးေနရျပီး တျခားခရီးသည္တင္ကားငယ္မ်ားက က်ပ္ ငါးရာ ေပးရသည္။ ၁ဝ ဘီးကုန္တင္ကားမ်ားကို က်ပ္တစ္ေထာင္အထက္ ေပးရသည္ဟု ေကာင္းသစ္စံ ခရီးသည္တင္ ကားမွ  ဦးတင္ထြန္းက ေျပာသည္။
“ပံုမွန္က ဂိတ္ႀကီးကိုေရာက္ရင္ ေအာက္ဆင္းလမ္းေလွ်ာက္ မွတ္ပံုတင္စစ္တယ္၊ အခုေတာ့ ဘာဂိတ္မွမရွိ ဘဲနဲ႔ ရဲ၊ ျပည္သူ႔စစ္န႔ဲ စစ္တပ္ေပါင္းျပီး ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ ေန႔က   အထူးစစ္ေဆးေရးဆိုျပီး ဂိတ္ႀကီးမေရာက္ခင္ ၾကားေနရာ ေတြမွာလည္း စစ္ေဆးမႈေတြလုပ္တယ္” ဟု ကားသမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
“အဖြဲ႔ေတြက ခရီးသည္ေတြကို စစ္ေဆးေနတံုး ကားေနာက္လိုက္ကိုေခၚျပီး ေငြေတာင္းတယ္ ေငြျမန္ျမန္ေပးရင္ ကားထြက္ခြင့္ျမန္ျမန္ရတယ္’’ ဟု ေရႊလီမွန္လုံကားမွ ခရီးသည္တဦးက ေျပာသည္။

ထားဝယ္- ေရးျမိဳ႔ထိ ကားလမ္းပိုင္းမွ မလႊဲေတာင္ေျမာက္ဘက္ျခမ္း- ေရးျမိဳ႔ထိသို႔ လံုျခံဳေရးကို တာဝန္ယူ ေနသည့္ခမရ (၂ဂ၂) တပ္ရင္းႏွင့္ ခမရ (၂၉၉) စစ္တပ္တို႔သည္ ၄င္းတို႔နယ္ေျမတြင္း ဂိတ္အေရအတြက္ အမ်ားဆံုးႏွင့္ ဂိတ္ေၾကးေတာင္းခံမႈအမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္ဟု ကားသမားမ်ားက ေျပာသည္။

ထားဝယ္- ေရးကားလမ္းပိုင္းႏွင့္ ေရး- ေမာ္လျမိဳင္တို႔သည္ ေမာ္လျမိဳင္- ရန္ကုန္ ကားလမ္းပိုင္းကဲသို႔ လံုျခံဳေခ်ာေမြ႔ မရွိသလို လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈလည္းမရွိသျဖင့္ ထားဝယ္မွ ေမာ္လျမိဳင္အထိ ညကားမ်ား ေျပးဆြဲျခင္း ခြင့္မျပဳပါ။

“တခ်ိဳ႔ခရီးသည္ေတြ ထားဝယ္ကေန ေမာ္လျမိဳင္အထိ မီးရထားနဲ႔လာျပီး ညေန၇ နာရီထြက္တဲ့ ရန္ုကုန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေတြနဲ႔ သြားၾကတယ္။ ထားဝယ္-ရန္ကုန္ ကားခထက္ဝက္ေလာက္ ေစ်းသက္သာတယ္” ဟု ထားဝယ္ခရီးသြား ဦးေမာင္ခ်ဳိက ေျပာသည္။

ထားဝယ္- ေမာ္လျမိဳင္ကားလမ္းတေလွ်ာက္ ေမာ္လျမိဳင္- ေရးျမိဳ႔နယ္မလႊဲေတာင္ထိပ္အထိ ေအကို (AK) ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ တာဝန္ယူလုပ္ကိုင္သည္ဟု ထားဝယ္ -ေမာ္လျမိဳင္ခရီးသည္တဦးက ေျပာသည္။

မုတၱမရန္ကုန္ကားလမ္းပိုင္းမွာ ေရႊသံလြင္ကုမၸဏီမွတာဝန္ယူျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျပီး လမ္းအသံုးျပဳခ အေကာက္ အခြန္မ်ားကို ရရွိသည္၊ ယေန႔အျခအေနမွာမုတၱမရန္ကုန္ကား လမ္းပိုင္းသည္ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈ နည္းပါး လာသျဖင့္ လမ္းပ်က္စီစျပဳလာသည္။


သို႔ေသာ္ လမ္းအသံုးျပဳခ တိုးျပီးေကာက္ခံလွ်က္ရွိသည္ဟု ေမာ္လျမိဳင္-ရန္ကုန္မွ ရာဇာမင္း ခရီးပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မွ ယာဥ္ေမာင္းတဦး ေျပာသည္။

လမ္းအသုံးျပဳခတိုးေကာက္သည့္အတြက္ ေနတြက္မကာမိေသာေၾကာင့္ ဟိုင္းေဝး ခရီးသည္တင္ကားငယ္မ်ားမွာ ေမာ္လျမဳိင္ - မုဒုံခရီးအမည္ခံျဖင့္သာ ဂိတ္ေၾကးေပးၾကသည္။

ယခင္ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ဂိတ္ေၾကး၊ ျမဳိ႔ဝင္ေၾကးမ်ား ေကာက္ခံသည့္ေနရာတြင္ ေအကိုကုမၸဏီ လီမိတက္မွ ဝင္ေရာက္ေကာက္ခံေနသည္။ ေအကိုကုမၸဏီသည္ ေမာ္လျမဳိင္-မုဒုံျမိဳ႔နယ္အၾကားရွိ လမ္းေဘး ဝဲယာမ်ားကို ခ်ဲ႔ထြင္ျပဳျပင္ေနေသာ္လည္း သံျဖဴဇရပ္မွ မလႊဲေတာင္အထိ လမ္းျပဳျပင္ျခင္းမရွိေသးပါ။
 Burma News International မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls