Wednesday, March 7, 2012

ထိုင္းပညာေရးအေၾကာင္း

Add caption

၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ေပၚထြန္းလာမယ္႔ အာစီယံ ကြန္ျမဴနတီကို ရည္ရြယ္ၿပီး ထိုင္းအစိုးရက ပညာေရးေျပာင္းလဲဖို႔ အႀကီးအက်ယ္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္ေနတာကို ဘန္ေကာက္ပို႔စ္နဲ႔ ေနရွင္းသတင္းစာေတြမွာ ေန႔စဥ္ေတြ႔ေနရသည္။ အထူးသျဖင္႔ ေက်ာင္းသားေတြကို လက္ပ္ေတာ႔ ေ၀ငွတာနဲ႔ ၂၀၁၂ ကို အဂၤလိပ္စာႏွစ္ သတ္မွတ္မွႈအေပၚ ေ၀ဖန္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္တာေတြ ပံုမွန္ ေတြ႔ရသည္။
ဒါေၾကာင္႔ ေမာကၡက ထုိင္းပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္း ပုဂၢလိကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးေနတဲ႔ ျမန္မာ ဆရာမတစ္ဦးႏွင္႔ ဘန္ေကာက္ Ramkhamhaeng တကၠသိုလ္မွာ ပညာေရး မာစတာဘြဲ႔ က်မ္းျပဳေနသူ မြန္ေက်ာင္းသူတစ္ဦးကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းၿပီး၊ သူတို႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ဆရာမ မေမ
ခ်င္းမိုင္ Sarasas Witaed Lanna School သင္ၾကားေရး အေတြ႔အႀကံဳ
ထိုင္းႏိုင္ငံက  ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ စာသင္ေနတဲ့ က်မကို ထိုင္း ကေလးေတြကို စာသင္ရတာနဲ႔ ျမန္မာ ကေလးေတြကို စာသင္ရတာ ဘာကြာလဲ၊ ထုိင္းေက်ာင္းေတြရဲ႕ သင္ၾကားေရးစနစ္က
ဘယ္လိုရွိလဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚပိုင္းနဲ႔ သင္ၾကားမွႈ ခံယူပံု ဘယ္လို ကြာျခားမွႈရွိလဲ ဆိုတာေတြ ေမးလာပါတယ္။

ေယဘူယ်အားျဖင္႔ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ႔ အတူတူပါပဲ။ စာကိုစိတ္၀င္စားတဲ့ ကေလးရွိသလို စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ကေလးေတြ ရွိတာကေတာ့ ေနရာျခင္းမတူေတာင္ ပံုစံျခင္းက အတူတူပါပဲ။ ကြာျခားမွႈေတြကေတာ့၊ စာမသင္ခင္မွာ ရွိရမယ္႔ ကေလးေတြနဲ႔ ဆရာေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္အင္အား ျပင္ဆင္မွႈက ျမန္မာျပည္နဲ႔ အေတာ္ကိုကြာျခားတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။
စာမသင္ခင္မွာ ေက်ာင္းျပင္ပမွာ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ေတြ ျဖစ္လာရင္ စာသင္ရတာ မေပ်ာ္မရႊင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ထိုင္းမွာက ေနေရးထိုင္ေရး သြားေရးလာေရး စားေရးေသာက္ေရးက အစစအရာရာ အဆင္ေျပေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ေနာက္က်ိမွႈ မျဖစ္ဘူး။ က်မတို႔ စာသင္ရတာ အေႏွာက္အယွက္ ဘာမွ မရွိဘူးေပါ႔။
ဘာေတြ အဆင္ေျပေနလည္းဆိုရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္မီးက မွန္ေတာ့ စားဖို႕ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ သိပ္မကုန္ေတာ့ဘူး။ အင္တာနက္က ေကာင္းေတာ့ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာအတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ စိတ္ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု လုပ္လို႔ရတယ္။ ေက်ာင္းသြားေတာ့လည္း ဘတ္စ္ကားစီးတဲ့အခ်ိန္ တိုးေခြ႕မေနရေတာ့ စိတ္က ေအးခ်မ္းသာစြာ သြားလို႔ ရပါတယ္။
ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာ ဆရာမဆို အလြန္ရိုေသေလးစားၾကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မေက်နပ္တာ သိပ္မရွိေတာ့ က်မအတြက္ ေန႔စဥ္ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္က ပင္ပန္းလွတယ္မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဆရာမတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕  ေနာက္က်ိစရာ စိတ္ရူပ္ေထြးစရာဘာမွ မရွိေနေတာ့ သင္ၾကားေရးအပိုင္းမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ သင္ၾကားေပးႏိုင္ပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ အလြန္ကိုေကာင္းလွတယ္မဆိုေပမဲ့ သူတို႔ေတြဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အၿမဲတမ္း ႀကိဳးစားေနၾကတာကိုက အေတာ္ကိုစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ ျဖစ္လင့္ကစား ေက်ာင္းေတြ အကုန္လံုးဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ပညာေရးဘုတ္အဖြဲ႔ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ ရွိေနရပါတယ္။

က်မ စာသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ သင္ခန္းစာ ေရးဆြဲတဲ႔ စနစ္ေတြ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ေနသလို ေက်ာင္းတြင္းပိုင္းမွာလည္း ဆရာဆရာမ မ်ားသင္ၾကားေရး ေကာင္းမေကာင္း အၿမဲတမ္းလိုက္လံ ၾကည့္ရူစစ္ေဆးပါတယ္။ သင္ခန္းစာေတြကို ျပင္ဆင္ရာမွာလည္း ေသခ်ာျပင္ဆင္ၿပီးမွ သင္ၾကားၾကရပါတယ္။ သင္ခန္းစာကို ျပင္ထားရံုနဲ႔ မၿပီးေသးပါဘူး။ သင္ခန္းစာအတိုင္း သင္ၾကားသလားဆိုတာကို အႀကီးအကဲေတြက လိုက္လံၾကည့္ရူ ေနပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြ ဂီတအႏုပညာ ၀ါသနာပါရင္ အတီး အမႈတ္ပညာ၊ ပန္းခ်ီ၀ါသနာပါသူကိုလည္း ပါသလို သင္ေပးတယ္။ အားကစား ၀ါသနာပါသူကိုလည္းပါသလို သူ႕အဖြဲ႕လိုက္ ခြဲျခားၿပီးသင္ေပးပါတယ္။ ဒီလို ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး သူတို႕ ၀ါသနာပါရာလမ္းေလးေတြကို ေရြးခ်ယ္တတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးတဲ့သေဘာပါပဲ။
ေက်ာင္းမွာ boy scout, girl scout ဆိုၿပီး တစ္ပါတ္မွာ တစ္ရက္ ေလ့က်င့္ၾကတာ ရွိပါေသးတယ္။ အဲလိုမ်ဳိးကို ေက်ာင္းတိုင္းမွာ လုပ္ရပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေကာ အစိုးရေက်ာင္းမွာပါ ရွိပါတယ္။ တကယ့္ကိုပဲ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေရးပါတဲ႔ လူငယ္ေတြ၊ အသက္စြန္႕ ကာကြယ္ၾကမယ္႔ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္ေတြ၊ စည္းကမ္းျပည့္တဲ႔ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ လက္ေတြ႔ သင္ေပးတဲ႔ သင္ခန္းစာပါ။ ကေလးေတြကို ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အေရးေပၚအခက္အခဲေတြ ေျဖရွင္းတတ္ေအာင္ သင္ေပးတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။

ႏိုင္ငံအေနနဲ႕ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံက တစ္ေသြးတစ္သံ တစ္မိန္႔ကို အၿမဲေလးစား နားေထာင္တတ္တာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ခုဆို ၂၀၁၂ က ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ ႏွစ္လို႔သတ္မွတ္ထားသလို ေက်ာင္းတိုင္းအားလံုး ကလည္း ႀကိဳးစားပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွ စိတ္၀င္တစားလုပ္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ မိဘေတြကပါ  သူတို႕ သားသမီးေတြ အဂၤလိပ္စာကို အေလးတထား သင္ယူလာေအာင္ စိတ္ပါ၀င္စား လုပ္ကိုင္လာၾကတာကိုေတြ႔ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။

ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းသားနဲ႕ ထိုင္းႏိုင္ငံေက်ာင္းသားကြာျခားမွႈကို ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို ဘာမဆို  အလြတ္က်က္မွတ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မွႈကို ယူၾကရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး က်မ အျမင္ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းသားဘ၀က ေတာ္ေတာ္သနားစရာေကာင္းတယ္လို႕ ေျပာရမလားပါပဲ။ ကေလးေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမူ အရမ္းမ်ားတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ စာေတြကို အကုန္အလြတ္ရေနရေအာင္ ေက်ာင္းက ဖိအားေပးတာက တစ္မ်ိဳး၊ အိမ္ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း မိဘက စာက်က္ဆိုၿပီး က်ဴရွင္တစ္ခုၿပီး တစ္ခုနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကရပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြမွာေတာ႔ စိတ္ဖိစီးမူ ဘာမွ မရွိပါဘဲ ေအာင္ျမင္မွႈ ရၾကပါတယ္။ အလြတ္က်က္မွတ္တယ္ဆိုတာကို သူတို႔ မသိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႕ နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အေျဖတစ္ခုကို ရွာၾကတယ္။ စာမရရ ေကာင္းလားဆိုၿပီး ဆူပူမူမရွိဘဲ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနဲ႕ သင္ၾကားနည္းစနစ္ မ်ိဳးစံု အသံုးျပဳၿပီး သင္ၾကားေပးပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ ထိုင္းကေလးေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္မူက ျမန္မာ ကေလးေတြေလာက္ေတာ႔ သိပ္မရွိဘူး ဆိုရပါမယ္။ သူတို႔က သိပ္ မႀကိဳးစားေတာ႔ ဆရာဘက္က အေတာ္ အားစိုက္ရပါတယ္။  က်မ ကေတာ့ သူတို႔ကို လူပ်င္းေတြလို႔ တစ္ခါတစ္ခါ ျမင္မိတယ္။ သူတို႕ကိုၾကည့္လ်ွင္ ဘာမဆို ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။ စာေမးပြဲဆိုလို႔လည္း ေၾကာက္လန္႕ေနတာမရွိဘူး။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး အားမရတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြမွာ ဆရာဆရာမေတြက သင္ၾကားေရး နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ သင္ၾကားသလို၊ စာၾကည့္တိုက္လား၊ အင္တာနက္လား သူတို႕ အနားမွာ အကုန္ျပည့္စံုေနေတာ့ ဗဟုသုတပိုင္းကေတာ့ သူတို႕ စိတ္၀င္စားရင္ စိတ္၀င္စားသေလာက္ အေတြးအေခၚပိုင္း တုိးတက္ပါတယ္။
ကေလးေတြ အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳလား မျပဳလားဆိုတာကို တစ္ရက္ က်မ ေသေသခ်ာခ်ာကို သိလိုက္ရတာကေတာ့ ကေလးေတြကို က်မ အဆိုင္းမင့္တစ္ခု ေပးလိုက္တာပါ။ ေနာက္တစ္ရက္ၾကေတာ့ သူတို႔ေတြ ၿပီးမလာပါဘူး။ သူတို႔ အတန္းထဲ ေရာက္ေတာ့ က်မဆီကို တန္းစီေရာက္လာၿပီး ၀ိကီလိခ္ ပိတ္ထားလို႔ စာမလုပ္ခဲ့ရဘူးဆိုတာ ေသခ်ာလာရွင္းျပပါတယ္။ ဒါ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားေတြပဲ ရွိပါေသးတယ္။
ျမန္မာေက်ာင္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာၾကည့္တိုက္မွာ စာကိုရွာေဖြၿပီးလုပ္ေဆာင္ရတယ္ဆိုတာ မရွိသလို အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳၿပီး စာေပကို ရွာေဖြဖတ္ရူေနဖို႔ဆိုတာလည္း မလြယ္လွပါဘူး။ ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြနဲ႔တင္ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကခ်ိန္မွာ၊ ထိုင္းဘက္က ကေလးေတြက အျပင္ဗဟုသုတေတြ သူတို႔ လက္တစ္ကမ္းမွာ အကုန္ရွိေနတယ္။ သူတို႔ စိတ္၀င္စားတဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြကို အေသခ်ာေလ့လာဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ ရွိေနတယ္။ လမ္းညႊန္ေပးမယ္႔ သူေတြ အသင္႔ရွိေနတယ္။ သူတို႔ စိတ္၀င္စားဖို႔ပဲ လိုေနတယ္။
ေက်ာင္းသားျခင္းတူေပမဲ့ အခြင့္အေရးျခင္း ကြာျခားပါတယ္။ အခြင္႔အေရး ကြာျခားသြားတာနဲ႕ အကုန္ကြာျခားသြားတာပါပဲ။ ဒါကလည္း ျမန္မာ ေက်ာင္းသားေတြညံ့လို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ အခြင့္အေရးေတြဆံုးရံုးခဲ့ရလို႕ ဒီလိုျဖစ္ၾကရတာပါ။
ျမန္မာကေလးေတြ မညံ့ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ စာေပကို လက္လွမ္းမွီရာကေန ႀကိဳးစားၿပီးေလ့လာေနတဲ့ ျမန္မာကေလးေတြအမ်ားႀကီး ရွိတယ္ ဆိုတာလည္း ျပည္တြင္းမွာ ဆရာမ လုပ္တုန္းက ျမင္ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။ က်မတို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကေလးေတြကေတာ့ အေမွာင္ထဲမွာ ကိုယ္ပိုင္အလင္း ရဖို႔ ႀကိဳးစားေနရတဲ႔ ၾကယ္ပြင့္ကေလးေတြလိုပါပဲ။

မိအိုက္စြမ္း
Ramkhamheang တကၠသုိလ္ သင္ယူမွႈ အေတြ႔အႀကံဳ
Ramkhamheang တကၠသုိလ္မွာ ပညာေရး မာစတာတန္း ေက်ာင္းစတက္တဲ့ေန႔မွာ အျခားႏိုိင္ငံကေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြ ဝန္ထမ္းေတြ ကိုယ္စီ အလုပ္ ရႈပ္ေနၾကတယ္။ ပထမဆုံးေန႔ဆိုေတာ့ အကုန္လုံးက ကိုယ့္အတြက္ အသစ္အဆန္းေတြ ျဖစ္ေနတာေပါ့။
စာသင္ခန္းထဲ ဝင္လုိက္တာနဲ႕စာသင္ခန္းထဲမွာရွိတဲ့ပစၥည္းေတြကို မေတြ႕ဖူးတဲ့အျပင္ အေခၚအေဝၚေတြကိုေတာင္ မေခၚတတ္ဘူး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ သင္ၾကားေရးပစၥည္းေတြက ကုိယ္တက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္က ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသုိလ္မွာပဲ မရွိတာလားဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ကပဲ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ေတြမွာ မတက္ခဲ့မိလို႔ မသိေတာ႔ေအာင္ပါပဲ။
ေက်ာင္း ပတ္ေလာက္ တက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာမွ ေနာက္ဆုံးအပတ္အတြက္ တင္ျပမွႈ (presentation) လုပ္ရမယ္တဲ့။ တင္ျပမွႈ (presentation) လုပ္ဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ PowerPoint နဲ႔ျပင္ၿပီး Projector ကိုသုံးရမယ္ဆိုတာကို သိလာေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ႔မွ ေအာ္.. Projector ဆိုတာ ဒါပါလားဆိုတာကို စသိလာခဲ့တယ္။

ေက်ာင္းရဲ႕ပထမအပတ္မွာေတာ့အျခားေသာ ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတာေပါ့။ ဆရာကေတာ့ စာအုပ္ထဲက သီအိုရီေတြကို ရွင္းျပၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕အေတြ႕အႀကဳံကို ေမးတာေပါ့။ အဲဒီမွာ အျခားေက်ာင္းသားေတြက မေၾကာက္မရြံ႕နဲ႔ ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့ေပမဲ႔ ကိုယ္ကေတာ့ပါးစပ္ကို ပလာစတာႏွင့္ ပိတ္ထား သလို ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ပါးစပ္ကို လုံးဝမဟရဲခဲ့ဘူးေပါ့။ စိတ္ထဲမွာ ေျပာခ်င္တာေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့စကားလုံးေတြက မွားမ်ားမွားေနမလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ တစ္လႏွစ္လေက်ာ္တဲ့အထိ ေက်ာင္းမွာ ပါးစပ္ပိတ္ေနခဲ့မိတယ္။
အျခားႏိုင္ငံကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ သူတို႔မသိတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဆိုရင္လည္း ဆရာကို မၾကာခဏဆိုသလို ေမးၿပီး၊ သူတို႔သိထားတဲ့အေၾကာင္းအရာရွိရင္လည္း တစ္တန္းလုံးကုိ ျပန္ေျပာျပၾကတာေပါ့။ presentation လုပ္တဲ့အခါမွာ ဆိုရင္လည္း ရင္ေတြ ဒုန္းဒုန္းခုန္လာၿပီး ေျခလက္ေတြ ေအးစက္ကုန္တာေပါ့။ ဒါကဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔ စဥ္းစားမိၿပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပဲ အားမလိုအားမရျဖစ္ကာ presentation လုပ္ၿပီးတိုင္း ဝမ္းနည္းဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
ဝမ္းနည္းမိတာကေတာ့ ကုိယ္သာ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ရဲရင့္ေစတဲ့ ပညာေရးကုိ ရရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလုိျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဗမာစကားပုံတစ္ခုကုိလည္း သတိရမိသြားတယ္။ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္တဲ့ဒါဆို ဒီစကားပုံက ဘာကိုဆိုခ်င္တာလဲ ကုိယ့္အေၾကာင္းကုိ ျပန္စဥ္းစားမိေတာ့လည္း ျမန္မာျပည္မွာ (Bachelor)ဘြဲ႕ရခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူမ်ားေတြလည္း သူတို႔ႏိုင္ငံက Bachelor ဘြဲ႔ ရခဲ့လို႔ ဒီမွာ (Master) အတူတူလာတက္ေနတာေလ။ ပညာေရးအဆင့္ကအတူတူပဲျဖစ္ေနတယ္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ကဘာလို႔ သူတို႔လိုမ်ဳိးပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္မတင့္ရတာလဲဆိုတာကို စဥ္းစားမိတိုင္း ဝမ္းနည္းခဲ့ရတယ္။
ဝမ္းသာတာတစ္ခုကေတာ့ကိုယ္က ဒီလိုေနရာမ်ဳိးမွာ စာသင္ခြင့္ရၿပီး ကိုယ္ကိုကိုယ္လည္း ယုံၾကည္မႈပိုမိုရွိလာတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြအတြက္လည္း ကုိယ္ႀကဳံခဲ႔ရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျပန္လည္ေဝငွေပးႏိုင္မယ္ေပါ့။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ကုိယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ အျခားႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးကြာျခားမႈကုိ ပိုၿပီးနားလည္လာတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာက ကမၻာ့ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးလာခဲ့ရင္ ကိုယ္က ဘယ္ေတာ့မွ မေျဖႏိုင္ခဲ့ဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ ဆရာက ဆိုကေရးတီး အေၾကာင္းကုိေမးရင္ အျခားေက်ာင္းသားေတြက ဆိုကေရးတီး ဘာျဖစ္တယ္ညာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာႏိုင္ခဲ့တယ္။ ကုိယ္ကေတာ့ နာမည္သာသိၿပီး အေၾကာင္းအရာကုိ ျပန္မေျပာျပႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အတိတ္ကနာမည္ေက်ာ္ ကမၻာ႔ပညာေရးသမားေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာမသိခဲ့တာက ကုိယ့္ရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ရဲ႕ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္လား။
သမိုင္းအေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းမသိခဲ့တဲ့အျပင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ႏွစ္ကမွ သတင္းမွာေၾကာ္ျငာသြားတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ပညာရွင္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကိုလည္း မေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့ျပန္ဘူး။ ကုိယ္ကပဲ သတင္းေတြမွာ မဖတ္မိတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္ႏိုင္ငံကပဲ ကမာၻ႕သတင္းအစုံအလင္ကုိ မတင္ျပႏိုင္ခဲ့တာလား။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္က အၿမဲတမ္းစာကို အလြတ္ဖတ္ခဲ႔ရေတာ့ အခုတကၠသိုလ္မွာလည္း စာအလြတ္ဖတ္ရမယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီလို င္သလိုမဟုတ္ပါ။ ဒီတကၠသိုလ္မွာက စာၾကည့္တိုက္သြားၿပီး စာအုပ္ေတြကို ကိုယ့္ဟာကုိရွာရတယ္။ ၿပီးေတာ့ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကုိ မွတ္စု (note) ထုတ္ရတယ္။ စာကိုလည္း နားလည္ေအာင္ဖတ္ၿပီး သူမ်ားကို ျပန္ေျပာျပႏိုင္ရမယ္။ ေျပာျပတဲ့အခါမွာလည္း သက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔တကြ ေဖၚျပႏိုင္ရမယ္ ကုိယ္ကသူမ်ားစာကုိ ကုိးကားထားရင္လည္းကုိးကားေၾကာင့္ျပရမယ္။
ဒါေတြအားလုံးကုိ ကိုယ္ကတစ္ခါမွ မလုပ္ခဲ့ဖူးေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကုိ အခက္ႀကဳံရတာေပါ့။ စာအုပ္ေတြ႔တိုင္း အလြတ္က်က္ရေအာင္လည္း ဒီေက်ာင္းမွာက စာျပန္အံခိုင္းတဲ့ ေက်ာင္းမဟုတ္ဘူးေလ။ စာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီး နားလည္မႈရေအာင္ေတာ့ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖတ္ရတာေပါ့။ တစ္ခါတေလ စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး စာလုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတာင္ ေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ကုိယ္ကပဲ စာဖတ္ၿပီး နားလည္ေအာင္လုပ္တဲ့ အေလ့အက်င့္မရခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဗမာျပည္မွာ အဲလို စာဖတ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ေက်ာင္းကုိပဲ မတက္ခဲ့တာလား။
လၾကာၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာမွ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ နည္းနည္းယုံၾကည္မႈ ပိုမိုရလာေတာ့တယ္။ ရွက္ေၾကာက္စိတ္၊ အားငယ္စိတ္ေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ဖို႔လည္း မနည္းႀကိဳးစားရတာေပါ့။
အခုဆိုရင္လည္း (Thesis) စာတမ္းျပဳစုေနတဲ့ ကာလျဖစ္တယ္။ ပထမဆုံးအႀကိမ္ စာတမ္းျပဳစုတဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳျဖစ္လို႔ အရမ္းကုိ အခက္ေတြ႔ေနတာေပါ့။
အင္း ဘာလိုလိုနဲ႔ ထို္င္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ Ramkhamhaeng တကၠသုိလ္မွာ မဟာဘြဲ႕အတြက္ စာသင္ယူေနတာ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါးေတာင္ ျပည့္ေတာ့မယ္ေလ။

No comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls