ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ထုိင္းႏို္င္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း
လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ေသာ ထား၀ယ္ႏွင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံ အေရွ႕ပိုင္းရွိ လန္ခ်ဘန္
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအပါအ၀င္ စက္မႈဇုန္ စီမံကိန္းမ်ားခ်ိတ္ဆက္ေရး
နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ ေရးထုိးႏိုင္မႈမ်ားသည္ ထုိင္းကုိ အသာရေစေၾကာင္း
ၾသစေတ်းလ်ႏိုင္ငံ မကၠိဳင္းယားတကၠသိုလ္မွ ျမန္မာ့အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ
ေရွာင္တာနဲက Dawei Watch သို႔ ေျပာၾကားသည္။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ သုံးရက္တာ ခရီးစဥ္အတြင္း နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊
စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး အျပင္ စြမ္းအင္က႑
တို႔တြင္လည္း နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ ထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး
ထိုင္းႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူ႔အရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ၂၀၁၄ ခု
အာဆီယံ ဥကၠ႒တာ၀န္ယူရန္ အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရး အပါအ၀င္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု
ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္.........ကူညီမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ ရွင္နာ၀ပ္တရာ၏ ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
“ဒီသေဘာတူညီခ်က္ကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ အသာစီးရမွာပါ။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ တျခားေသာ စီမံကိန္းေတြက ျမန္မာျပည္ထက္စာရင္ ထိုင္းရဲ႕ ကုန္သြယ္ေရးကို ပိုအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းဖို႔ရွိတယ္”ဟု ေရွာင္တာနဲက ဆုိသည္။
ထိုင္းအစိုးရအေနႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈ တန္ဖိုး ကန္ေဒၚလာ ၈ ဒႆမ ၆ ဘီလီလ်ံ ရွိ ထား၀ယ္ ဆိပ္ကမ္း (ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္း) ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ ထင္သာျမင္သာရွိသည့္ တိုးတက္မႈမ်ား ျမင္လိုေၾကာင္း ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီမွ ဘ႑ာေရး အၾကပ္အတည္းမ်ား ေတြ႔ေနခ်ိန္၊ ဂ်ပန္မွ ေခ်းေငြမ်ား ရရွိရန္ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္ႏွင့္ ျပည္တြင္း မိတ္ဖက္ျဖစ္ေသာ Max-Myanmar မွ စီမံကိန္းမွ တျဖည္းျဖည္း ထြက္ခြာရန္ တာစူေနခ်ိန္တြင္ ထိုင္းအစိုးရဘက္မွ ယင္း စီမံကိန္းကို အစိုးရအဆင့္ စီမံကိန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။
“ထိုင္းအစိုးရရဲ႕ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈကေတာ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲေတြျဖစ္ေနခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာပါပဲ”ဟု ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးေစာင့္ၾကည္မႈ အဖြဲ႕၏ အယ္ဒီတာလည္း ျဖစ္သူ ေရွာင္တာနဲလ္က ဆုိသည္။
ေလးဖင့္ေနေသာ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားတုိးခ်ဲ႕ရန္ႏွင့္ ေရြ႕ဆုိင္းထားေသာ ကိစၥရပ္မ်ား အစီအစဥ္ခ်ရန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးမ်ားလာမည့္ လတြင္ ေတြ႕ဆုံရန္ရွိေၾကာင္း ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကဆုိသည္။
ပုိ႔ကုန္မ်ား ဥေရာပသုိ႔တင္ပုိ႔ရာတြင္ စင္ကာပူအစား ေနာက္ထပ္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္းအေရွ႕ဘက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ထား၀ယ္ကုိ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ား အစုိးရကုိ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းစီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ ဘုတ္အဖြဲ႕ (NESDB) က ၿပီးခဲ့သည့္ သုံးလခန္႔ ေျပာဆုိခဲ့ဖူးသည္။
“ထုိင္းဘက္က ခ်ိတ္ဆက္မယ့္လမ္းက ၂၀၁၅ မွာၿပီးမွာ အဲဒီအခ်ိန္ ဒီ (ထား၀ယ္) ဘက္မွာ အဆင္သင့္မျဖစ္မွာကုိ NESDB က စုိးရိမ္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ အစုိးရကုိ ဖိအားေပးထားတာ”ဟု ထား၀ယ္ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ (DDA) မွ ရန္ကုန္ညွိႏိႈင္းေရးမွဴး ဦးဘုိဘုိေအာင္ က သုံးသပ္သည္။
ထုိင္းႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္ခဲ့ေသာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ခရီးစဥ္အတြင္း နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာသုံးရပ္အျပင္ ကယား၊ ကရင္ႏွင့္ တနသာၤရီနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ခ်င္းမုိင္၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္၊ ဖူနမ္ရြမ္၊ ကန္ခ်နဘူရီ နယ္စပ္မ်ားတြင္ နယ္စပ္ဂိတ္သစ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ေရး သေဘာတူခဲ့သည္။
from Dawei Watch
မူရင္း.. http://www.ddamyanmar.com/?p=519
No comments:
Post a Comment