Monday, September 24, 2012

ထား​ဝယ္အထူး​စီး​ပြား​ေရး​ဇုန္တြင္ ဂ်ပန္က ႐ွယ္ယာအမ်ား​ဆံုး​ အရင္း​နွီး​ထည့္​မည္

လအတန္ၾကာ ညွိနွိုင္း​မႈ​ေတြ အဆင္မ​ေျပနဲ့​ အရင္း​နွီး​ေတြ မျပည့္​အစံု ျဖစ္​ေနတဲ့​ ထား​ဝယ္​ေရနက္ဆိပ္ကမ္း​နဲ့​ အထူး​စီး​ပြား​ေရး​ဇုန္တည္​ေဆာက္​ေရး​ လုပ္ငန္း​ေတြ ဂ်ပန္က ဝင္လာတာ​ေၾကာင့္​ အ​ေျခအ​ေနျပန္​ေကာင္း​လာပါတယ္။
ျပီး​ခဲ့​တဲ့​ လတုန္း​က စီမံကိန္း​အ​ေပၚ ​ေဒသခံ​ေတြရဲ့​ မ​ေက်မနပ္ ကန့္​ကြက္မႈ​ေတြနဲ့​ ​ေငြ​ေရး​ေၾကး​ေရး​ပိုင္း​ဆိုင္ရာ အဆင္မ​ေျပမႈ​ေတြ အ​ေၾကာင္း​ေပါင္း​ တိုက္ဆိုင္ျပီး​ ထား​ဝယ္စီမံကိန္း​ လုပ္ငန္း​ေတြ ရပ္ဆိုင္း​လုနီး​နီး​ ျဖစ္​ေနပါတယ္။
ပထမအရစ္အတြက္ ကုန္က်မယ့္​ အရင္း​နွီး​ အ​ေမရိကန္ ​ေဒၚလာ ၈ ဒဿမ ၅ ဘီလီယံျပည့္​ဖို့​ ႐ွယ္ယာ​ေတြ ​ေခၚလို့​ မရ​ေသး​တဲ့​အတြက္ လမ္း​ေဆာက္လုပ္​ေရး​၊​ တယ္လီကြန္ျမူနစ္​ေကး​႐ွင္း​ ကြန္ရက္၊​ ဆိပ္ကမ္း​နဲ့​ တျခား​ လိုအပ္တဲ့​ အ​ေျခခံအ​ေဆာက္အအံုပိုင္း​ တည္​ေဆာက္​ေရး​မွာ အခက္​ေတြ့​ရပါတယ္။
အခု​ေတာ့​ ထား​ဝယ္စီမံကိန္း​ဟာ မဟာဗ်ဴဟာအရ အ​ေရး​ပါတာ​ေၾကာင့္​ ဂ်ပန္ကလည္း​ စီမံကိန္း​...
႐ွယ္ယာထဲမွာ ပါဝင္လာတဲ့​အတြက္ လုပ္ငန္း​ေတြ ျပန္စနိုင္မယ့္​ လမ္း​စျပန္ပြင့္​ေနျပီလို့​ ထား​ဝယ္ဖြံ့​ျဖိုး​ေရး​ကုမၸဏီ ညြွႊန္ၾကား​ေရး​မႉး​ ဆြမ္ခ်က္ သင္နာဖြန္း​က ​ေျပာပါတယ္။
“အီတာလ်ံထိုင္း​က ကုမၸဏီက ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း​ ထည့္​ဝင္ဖို့​ လ်ာထား​ပါတယ္။ က်န္တဲ့​ ၇၅ ရာခိုင္နႈန္း​ကို​ေတာ့​ ထိုင္း​အစိုး​ရ၊​ ျမန္မာအစိုး​ရ၊​ ဂ်ပန္အစိုး​ရ၊​ ပုဂၢလိကကုမၸဏီ​ေတြက ထည့္​ဝင္ဖို့​ လ်ာထား​ပါတယ္။”
ဇူလိုင္လတုန္း​က ထား​ဝယ္နဲ့​ ဘန္​ေကာက္အ​ေ႐ွ့​ေတာင္ပိုင္း​ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ မွာ႐ွိတဲ့​ လီခ်ာဘန္း​ ဆိပ္ကမ္း​ကို ဆက္သြယ္ဖို့​ ျမန္မာနဲ့​ ထိုင္း​အစိုး​ရတို့​ သ​ေဘာတူခဲ့​တဲ့​ေနာက္ပိုင္း​မွာ ထိုင္း​က ဘန္​ေကာက္ဘဏ္၊​ ဆီယံကြန္မာ ႐ွယ္ဘဏ္တို့​ကလည္း​ စီမံကိန္း​ကို ​ေနာက္ထပ္ ၈ လ၊​ ၁၀ လ​ေလာက္ ဆက္နိုင္​ေလာက္တဲ့​ ဘဏ္​ေငြ ၁၀ ဘီယံလီ (အ​ေမရိကန္​ေဒၚလာ သန္း​ေပါင္း​ ၃၂၅) သန္း​ကို ​ေခ်း​ေငြထုတ္​ေပး​ဖို့​ စီစဥ္​ေနတယ္လို့​ ​ေျပာပါတယ္။
အဲဒီ​ေနာက္ပိုင္း​ ဂ်ပန္အစိုး​ရက ​ေက်ာ​ေထာက္​ေနာက္ခံ​ေပး​ထား​တဲ့​ ဂ်ပန္ဘန့္​ခ္ကလည္း​ စီမံကိန္း​အတြက္ ဆိပ္ကမ္း​နဲ့​ အ​ေျခခံအ​ေဆာက္အအံုပိုင္း​အတြက္ လိုအပ္မယ့္​ ​ေငြ​ေၾကး​ေတြကို နွစ္႐ွည္​ေခ်း​ေငြ ထုတ္​ေခ်း​ေပး​ဖို့​ သ​ေဘာတူထား​ျပီး​လို့​ သူက ​ေျပာပါတယ္။
ညွိနွိုင္း​မႈ​ေတြထဲမွာ ပါဝင္တဲ့​ သတင္း​အရင္း​အျမစ္ရဲ့​ အဆိုအရ ဂ်ပန္နွစ္႐ွည္​ေခ်း​ေငြက အ​ေမရိကန္​ေဒၚလာ ၃ ဒဿမ ၂ ဘီလီယံ႐ွိမယ္လို့​ ဆိုပါတယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​ ဂ်ပန္ဟာ စီမံကိန္း​ရဲ့​ ႐ွယ္ယာအမ်ား​ဆံုး​ထည့္​ဝင္သူ ျဖစ္လာဖို့​ ႐ွိပါတယ္။
ထား​ဝယ္စီမံကိန္း​ထဲမွာ ပါဝင္တဲ့​ ရထား​လမ္း​ေတြ၊​ ကား​လမ္း​ေတြဟာ ထား​ဝယ္နဲ့​ အိမ္နီး​ခ်င္း​၊​ တ႐ုတ္၊​ အိနၵိယအပါအဝင္ အ​ေ႐ွ့​ေတာင္ အာ႐ွနိုင္ငံ​ေတြကို ခ်ိတ္ဆက္​ေပး​နိုင္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့​အျပင္ အ​ေ႐ွ့​အလယ္ပိုင္း​က​ေန တ႐ုတ္နဲ့​ ဂ်ပန္ကိုသယ္မယ့္​ ကုန္ပစၥည္း​ေတြ၊​ အာဖရိက​ေန တင္လာတဲ့​ ကုန္ပစၥည္း​ေတြလည္း​ ျမန္မာျပည္မွာပဲ ဆိုက္ကပ္နိုင္မွာျဖစ္လို့​ အရင္လို ပင္လယ္​ေရလမ္း​ေၾကာင္း​႐ွည္ၾကီး​ သြား​စရာမလိုအပ္​ေတာ့​ဘဲ အခ်ိန္နဲ့​ ခရီး​စရိတ္ကို ခ်ံု့​လိုက္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါအျပင္ ထား​ဝယ္အထူး​စီး​ပြား​ေရး​ဇုန္ဟာ ၂၀၁၅ မွာ ​ေပၚ​ေပါက္လာမယ့္​ အာဆီယံ ဘံု​ေဈး​ကြက္အတြက္လည္း​ အ​ေရး​ၾကီး​တဲ့​ ​ေနရာက​ေန ပါဝင္နိုင္မယ္လို့​ အာဆီယံနိုင္ငံ​ေတြက ​ေမ္ြာ္မွန္း​ထား​ၾကပါတယ္။
အာ႐ွရဲ့​ အၾကီး​ဆံုး​ စက္မႈဇုန္ၾကီး​ျဖစ္မယ့္​ ျမန္မာျပည္​ေတာင္ပိုင္း​က ထား​ဝယ္စီမံကိန္း​နဲ့​ ပတ္သက္တဲ့​ သ​ေဘာတူညီခ်က္ကို ထိုင္း​ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့​ အီတာလ်ံထိုင္း​ ဖြံ့​ျဖိုး​ေရး​ကုမၸဏီနဲ့​ ျမန္မာအစိုး​ရတို့​ ၂၀၁၀ တုန္း​က လက္မွတ္ထိုး​ခဲ့​ပါတယ္။
၁၀ နွစ္စီမံကိန္း​အတြင္း​ ​ေဒသအတြင္း​ေနထိုင္တဲ့​ ဆင္း​ရဲသား​ လယ္သမား​၊​ သီဟိုဠ္ျခံ​ေတာင္သူ​ေတြ၊​ ရာဘာျခံလုပ္ငန္း​လုပ္ကိုင္သူ​ေတြ ၃ ​ေသာင္း​ေလာက္ ​ေျပာင္း​ေ႐ြွႊ့​ရဖို့​ ႐ွိပါတယ္။
ထား​ဝယ္စီမံကိန္း​အ​ေပၚ မ​ေက်နပ္တာ​ေတြနဲ့​ ကန့္​ကြက္တာ​ေတြ ျပင္း​ထန္ခဲ့​ျပီး​ေနာက္ မဂၢါဝပ္ ၄ ​ေသာင္း​ ထုတ္လုပ္မယ့္​ ​ေက်ာက္မီး​ေသြး​စက္ရံုတည္​ေဆာက္မယ့္​ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္း​ထား​ရျပီး​ အဲဒီ​ေနရာမွာ ဘယ္လိုဓာတ္အား​ေပး​စက္ရံု တည္​ေဆာက္မလဲဆိုတာကို​ေတာ့​ အခုအထိ ႐ွင္း​႐ွင္း​လင္း​လင္း​ မသိရ​ေသး​ပါဘူး​။

No comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls