လအတန္ၾကာ
ညွိနွိုင္းမႈေတြ အဆင္မေျပနဲ့ အရင္းနွီးေတြ မျပည့္အစံု ျဖစ္ေနတဲ့
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တည္ေဆာက္ေရး
လုပ္ငန္းေတြ ဂ်ပန္က ဝင္လာတာေၾကာင့္ အေျခအေနျပန္ေကာင္းလာပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ လတုန္းက
စီမံကိန္းအေပၚ ေဒသခံေတြရဲ့ မေက်မနပ္ ကန့္ကြက္မႈေတြနဲ့
ေငြေရးေၾကးေရးပိုင္းဆိုင္ရာ အဆင္မေျပမႈေတြ အေၾကာင္းေပါင္း
တိုက္ဆိုင္ျပီး ထားဝယ္စီမံကိန္း လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းလုနီးနီး
ျဖစ္ေနပါတယ္။
ပထမအရစ္အတြက္ ကုန္က်မယ့္
အရင္းနွီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ ဒဿမ ၅ ဘီလီယံျပည့္ဖို့ ႐ွယ္ယာေတြ
ေခၚလို့ မရေသးတဲ့အတြက္ လမ္းေဆာက္လုပ္ေရး၊
တယ္လီကြန္ျမူနစ္ေကး႐ွင္း ကြန္ရက္၊ ဆိပ္ကမ္းနဲ့ တျခား လိုအပ္တဲ့
အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္း တည္ေဆာက္ေရးမွာ အခက္ေတြ့ရပါတယ္။
အခုေတာ့
ထားဝယ္စီမံကိန္းဟာ မဟာဗ်ဴဟာအရ အေရးပါတာေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကလည္း
စီမံကိန္း...
႐ွယ္ယာထဲမွာ ပါဝင္လာတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ ျပန္စနိုင္မယ့္
လမ္းစျပန္ပြင့္ေနျပီလို့ ထားဝယ္ဖြံ့ျဖိုးေရးကုမၸဏီ
ညြွႊန္ၾကားေရးမႉး ဆြမ္ခ်က္ သင္နာဖြန္းက ေျပာပါတယ္။
“အီတာလ်ံထိုင္းက ကုမၸဏီက
၂၅ ရာခိုင္နႈန္း ထည့္ဝင္ဖို့ လ်ာထားပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၇၅
ရာခိုင္နႈန္းကိုေတာ့ ထိုင္းအစိုးရ၊ ျမန္မာအစိုးရ၊ ဂ်ပန္အစိုးရ၊
ပုဂၢလိကကုမၸဏီေတြက ထည့္ဝင္ဖို့ လ်ာထားပါတယ္။”
ဇူလိုင္လတုန္းက
ထားဝယ္နဲ့ ဘန္ေကာက္အေ႐ွ့ေတာင္ပိုင္း ကီလိုမီတာ ၁၀၀ မွာ႐ွိတဲ့
လီခ်ာဘန္း ဆိပ္ကမ္းကို ဆက္သြယ္ဖို့ ျမန္မာနဲ့ ထိုင္းအစိုးရတို့
သေဘာတူခဲ့တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုင္းက ဘန္ေကာက္ဘဏ္၊ ဆီယံကြန္မာ
႐ွယ္ဘဏ္တို့ကလည္း စီမံကိန္းကို ေနာက္ထပ္ ၈ လ၊ ၁၀ လေလာက္
ဆက္နိုင္ေလာက္တဲ့ ဘဏ္ေငြ ၁၀ ဘီယံလီ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃၂၅)
သန္းကို ေခ်းေငြထုတ္ေပးဖို့ စီစဥ္ေနတယ္လို့ ေျပာပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ပိုင္း
ဂ်ပန္အစိုးရက ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေပးထားတဲ့ ဂ်ပန္ဘန့္ခ္ကလည္း
စီမံကိန္းအတြက္ ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္းအတြက္ လိုအပ္မယ့္
ေငြေၾကးေတြကို နွစ္႐ွည္ေခ်းေငြ ထုတ္ေခ်းေပးဖို့
သေဘာတူထားျပီးလို့ သူက ေျပာပါတယ္။
ညွိနွိုင္းမႈေတြထဲမွာ
ပါဝင္တဲ့ သတင္းအရင္းအျမစ္ရဲ့ အဆိုအရ ဂ်ပန္နွစ္႐ွည္ေခ်းေငြက
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဒဿမ ၂ ဘီလီယံ႐ွိမယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္ဟာ
စီမံကိန္းရဲ့ ႐ွယ္ယာအမ်ားဆံုးထည့္ဝင္သူ ျဖစ္လာဖို့ ႐ွိပါတယ္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းထဲမွာ
ပါဝင္တဲ့ ရထားလမ္းေတြ၊ ကားလမ္းေတြဟာ ထားဝယ္နဲ့ အိမ္နီးခ်င္း၊
တ႐ုတ္၊ အိနၵိယအပါအဝင္ အေ႐ွ့ေတာင္ အာ႐ွနိုင္ငံေတြကို
ခ်ိတ္ဆက္ေပးနိုင္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္
အေ႐ွ့အလယ္ပိုင္းကေန တ႐ုတ္နဲ့ ဂ်ပန္ကိုသယ္မယ့္ ကုန္ပစၥည္းေတြ၊
အာဖရိကေန တင္လာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြလည္း ျမန္မာျပည္မွာပဲ
ဆိုက္ကပ္နိုင္မွာျဖစ္လို့ အရင္လို ပင္လယ္ေရလမ္းေၾကာင္း႐ွည္ၾကီး
သြားစရာမလိုအပ္ေတာ့ဘဲ အခ်ိန္နဲ့ ခရီးစရိတ္ကို
ခ်ံု့လိုက္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါအျပင္
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ ၂၀၁၅ မွာ ေပၚေပါက္လာမယ့္ အာဆီယံ
ဘံုေဈးကြက္အတြက္လည္း အေရးၾကီးတဲ့ ေနရာကေန ပါဝင္နိုင္မယ္လို့
အာဆီယံနိုင္ငံေတြက ေမ္ြာ္မွန္းထားၾကပါတယ္။
အာ႐ွရဲ့ အၾကီးဆံုး
စက္မႈဇုန္ၾကီးျဖစ္မယ့္ ျမန္မာျပည္ေတာင္ပိုင္းက ထားဝယ္စီမံကိန္းနဲ့
ပတ္သက္တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ကို ထိုင္းကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ အီတာလ်ံထိုင္း
ဖြံ့ျဖိုးေရးကုမၸဏီနဲ့ ျမန္မာအစိုးရတို့ ၂၀၁၀ တုန္းက
လက္မွတ္ထိုးခဲ့ပါတယ္။
၁၀ နွစ္စီမံကိန္းအတြင္း
ေဒသအတြင္းေနထိုင္တဲ့ ဆင္းရဲသား လယ္သမား၊ သီဟိုဠ္ျခံေတာင္သူေတြ၊
ရာဘာျခံလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူေတြ ၃ ေသာင္းေလာက္ ေျပာင္းေ႐ြွႊ့ရဖို့
႐ွိပါတယ္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းအေပၚ
မေက်နပ္တာေတြနဲ့ ကန့္ကြက္တာေတြ ျပင္းထန္ခဲ့ျပီးေနာက္ မဂၢါဝပ္ ၄
ေသာင္း ထုတ္လုပ္မယ့္ ေက်ာက္မီးေသြးစက္ရံုတည္ေဆာက္မယ့္ အစီအစဥ္ကို
ဖ်က္သိမ္းထားရျပီး အဲဒီေနရာမွာ ဘယ္လိုဓာတ္အားေပးစက္ရံု
တည္ေဆာက္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ အခုအထိ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း
မသိရေသးပါဘူး။
No comments:
Post a Comment