Published on November 17, 2011 by ထက္ေအာင္ · No Comments
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္က ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့မဟာဗ်ူဟာအက်ိဳးစီးပြားထိုင္း နိုင္ငံဟာ ထားဝယ္ေဒသကို ဘာျဖစ္လို့ စိတ္ဝင္စားရတာလဲဆိုတဲ့ အေျခခံက်တဲ့ ေမးခြန္းတခု ရွိေနပါတယ္။ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီရဲ့ Marine Division က နိုင္ငံရပ္ျခား စီမံကိန္း ညႇိႏွိဳင္းေရးမႉး Sirapat Trinvuthipong ရဲ့ အေျဖကေတာ့ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ ဒီလို အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ပထဝီအေနအထားမ်ိဳး မရွိလို့ပါတဲ့။ ဒါ့အျပင္ ဒီေမးခြန္းအတြက္ တျခားအေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အခိုင္အမာရွိေနပါတယ္။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အေပၚ ထိုင္းအစိုးရနဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ မ်က္စိက်ေနတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ စီမံကိန္းရဲ့ အဓိကက႑ႀကီး ၃ ခုဟာ မဟာဗ်ူဟာက်က် အျပန္အလွန္ဆက္စပ္ေနတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေဒသတြင္းနဲ့ နိုင္ငံတကာကုန္သြယ္ေရးနဲ့ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး (Regional and Global Trade & Logistic) က႑၊ စက္မႈဇုန္ထူေထာင္ေရး (Industrial Establishment) က႑နဲ့ ထိုက႑ႏွစ္ခုလံုးကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား ထုတ္ယူသံုးစြဲျခင္း (Natural Resource Exploitation) က႑တို့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒသတြင္းနဲ့ နိုင္ငံတကာ ကုန္သြယ္ေရးနဲ့ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရးမွာ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းရဲ့ အနာဂတ္ အလားအလာအေပၚ ထိုင္းအစိုးရနဲ့ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီတို့ရဲ့ ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းက တဆင့္ မဲေခါင္ေဒသနိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမ႓ာဒီယား၊ ဗီယက္နမ္နဲ့ တရုတ္နိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ကုန္တြင္းပိတ္ ယူနန္ျပည္နယ္တို့ရဲ့ ထြက္ကုန္ေတြကို အေရွ့အလယ္ပိုင္း၊ အာဖရိကနဲ့ ဥေရာပတို့ဆီကို (တေန့တျခား အနၲရာယ္မ်ားလာတဲ့ မလက္ကာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းစရာမလိုဘဲ) တင္ပို့နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ကမ႓ာ့တဖက္ျခမ္းက တင္သြင္းကုန္ေတြကိုလည္း မဲေခါင္နိုင္ငံေတြဟာ ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းနဲ့ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ အာရွအေဝးေျပးလမ္းႀကီးကတဆင့္ သယ္ေဆာင္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈက ဘန္ေကာက္ၿမို့ကို မဲေခါင္ေဒသ ကုန္သြယ္ေရးနဲ့ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး ဗဟိုခ်က္အျဖစ္ ေမ်ွာ္မွန္းထားပါတယ္။ ေဒသတြင္းနိုင္ငံေတြရဲ့ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး အေျခခံအေဆာက္အံုပိုင္းမွာ အဆင့္အျမင့္ဆံုးျဖစ္ေနတာ၊ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းမွာ ေခတ္မီေနတာ၊ ကမ႓ာနဲ့ခ်ိတ္ဆက္ထားနိုင္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ေဈးကြက္ရွိေနတာနဲ့ ျမန္မာ၊ လာအို၊ ကေမ႓ာဒီးယားနဲ့ ဗီယက္နမ္နိုင္ငံတို့မွ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ားရဲ့ ဆံုမွတ္ျဖစ္ေနတာ စတဲ့အခ်က္ေတြဟာ ထိုင္းနိုင္ငံအတြက္ ေဒသတြင္းစီးပြားေရး ဗဟိုခ်က္ ျဖစ္လာနိုင္တဲ့ အားသာခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို တည္ေဆာက္စီမံခန့္ခြဲခြင့္ ရလိုက္ျခင္းဟာလည္း ဒီဆိပ္ကမ္းကတဆင့္ အိႏၵိယ ေဈးကြက္ကို ထိုင္းကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူပို့ေဆာင္စရိတ္ သက္သက္သာသာနဲ့ တိုးခ်ဲ့တင္ပို့နိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ထားဝယ္ေဒသမွာ စက္မႈဇုန္ေတြ ထူေထာင္ေရးဟာလည္း ထိုင္းနိုင္ငံမွာရွိတဲ့ စက္မႈဇုန္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈနဲ့ ျပည္သူ့က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေရွာင္လႊဲဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။
စက္မႈလုပ္ငန္း ရွင္ေတြ တေန့တျခား တိုးၿပီးရင္ဆိုင္လာရတဲ့ ထိုင္းျပည္သူေတြရဲ့ ဆန့္က်င္မႈေတြနဲ့ ရလဒ္အေနနဲ့ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြအေပၚ ဥပေဒအရ ပိုမိုတင္းက်ပ္လာ ေနတာေၾကာင့္ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ ထြက္ေပါက္တခု ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို့ ထိုင္းအစိုးရက ရႈျမင္ထားပါတယ္။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ခြင့္ကို ျမန္မာအစိုးရနဲ့ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီတို့ စာခ်ုပ္ခ်ုပ္ဆိုၿပီး မၾကာခင္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ နိုဝင္ဘာမွာ အဲဒီတုန္းက ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ုပ္ အဖိဆစ္ ေဝ့ခ်ာခ်ီဝ (Abhisit Vejjajiva) က “တခ်ိဳ့စက္ရံုေတြက ထိုင္းနိုင္ငံမွာ အေျခခ်ဖို့ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဒီစက္ရံုေတြကို အဲဒီမွာ (ထားဝယ္မွာ) တည္ေဆာက္ဖို့ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ” လို့ သူ့ရဲ့ အပတ္စဉ္ ရုပ္ျမင္သံၾကား မိန့္ခြန္းတခုမွာ ေျပာၾကားသြားပါတယ္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လထဲမွာပဲ ထိုင္းစက္မႈလုပ္ငန္းအသင္းခ်ုပ္ရဲ့ ဒု-ဥကၠ႒ တာနစ္ဆို ရတ္ (Tanit Sorat) က “ျမန္မာေတြက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ျပႆနာေတြကို လ်စ္လ်ူရႈထားတုန္းပါပဲ။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္ေစလို့ ကမ႓ာ့တျခားေနရာေတြမွာ တားျမစ္ထားတဲ့ အႀကီးစားစက္မႈလုပ္ငန္းႀကီးေတြအတြက္ ထားဝယ္က အေျဖတခုပါ” လို့ AFP သတင္းဌာနနဲ့ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းတခုမွာ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
ဒီ ေျပာဆိုခ်က္ေတြအရ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္နဲ့ လူ့အဖြဲ့အစည္းကို ထိခိုက္အနၲရာယ္ျပုေနတဲ့ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြရဲ့ အေျခအေန ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ မွန္းၾကည့္နိုင္ပါတယ္။ (ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ အႀကီးဆံုး မတ္တဖြတ္ Map Ta Phut စက္မႈဇုန္အေၾကာင္း ေရွ့အပတ္ေတြမွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမယ္။)
တတိယအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ထားဝယ္ေဒသရဲ့ သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြ ထုတ္ယူသံုးစြဲ နိုင္မႈမွာ မဟာဗ်ူဟာက်ျခင္းက ထိုင္းနိုင္ငံအတြက္ ပထမနဲ့ ဒုတိယအခ်က္ေတြက ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေနပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ ထားဝယ္လို ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ စက္မႈဇုန္ တြဲလ်က္တည္ေဆာက္မယ့္ မဟာဗ်ူဟာက်တဲ့ေနရာ ရွိသလို စီမံကိန္းလည္း ေရးဆြဲ ထားပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ေတာင္ဘက္စြန္း ေကာ့ေသာင္းၿမို့ကေန ေတာင္ဘက္ကို ဆက္ဆင္းသြားရင္ ထိုင္းနိုင္ငံေတာင္ပိုင္းက ဆာထုန္ေဒသ (Satun Province) မွာ ပတ္ဘာရာ (Pak Bara) ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ (Southern Seaboard Development Project) ကို ထိုင္းအစိုးရက ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို့ ႀကိုးစားခဲ့တာ ႏွစ္အေတာ္ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေဒသခံျပည္သူေတြရဲ့ အျပင္းအထန္ ဆန့္က်င္ကန့္ကြက္မႈေၾကာင့္ အေကာင္အထည္မေဖာ္နိုင္ဘဲ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
ဒီအေျခအ ေနနဲ့ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္းအစိုးရရဲ့ ကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးေဟာင္းတဦး လည္းျဖစ္၊ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရးနဲ့ လူမႈေရး ဖြံ့ၿဖိုးတိုးတက္ေရး ဘုတ္အဖြဲ့ (NESDB) ရဲ့ ဒါရိုက္တာတဦးလည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ နာရုန္ခ်ိဳင္း အကရာစန္နီး Narongchai Akrasanee က “ဟိုတုန္းက က်ေနာ္တို့ Southern Seaboard နဲ့ Pak Bara ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအ ေၾကာင္း ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ အဲဒါေတြအားလံုးကို ေမ့လိုက္ၾကပါေတာ့။ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ အဓိကရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈေတြျဖစ္တဲ့ သံမဏိစက္မႈလုပ္ငန္းႀကီးေတြ ထားဝယ္ကို ေသခ်ာေပါက္ ေရႊ့ေျပာင္းရေတာ့မွာပါ။ ထိုင္းျပည္သူေတြက အဲဒီစက္မႈလုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ဆန့္က်င္ကန့္ကြက္ေနလို့ က်ေနာ္တို့ ဘယ္လိုမွ ေရွ့ဆက္တိုးလို့မရတဲ့ အေျခအေနပါ” လို့ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ ေနးရွင္း (The Nation) အဂၤလိပ္သတင္းစာကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လထဲမွာ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ထိုင္းနိုင္ငံဟာ သူ့နိုင္ငံတြင္းမွာ ဒီလို ညစ္ညမ္းတဲ့စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ ဆက္လက္တိုးခ်ဲ့ထူေထာင္သြားဖို့ အခက္ၾကံုေနလို့ ထားဝယ္ကို မ်က္စိက်တာဟာ အေၾကာင္းအခ်က္တခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ့ တျခားမဟာဗ်ူဟာအက်ိဳးစီး ပြားတခုကေတာ့ တေန့တျခား လိုအပ္ခ်က္ႀကီးမားလာေနတဲ့ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ စြမ္းအင္လံုျခံုမႈ ကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္ ျမန္မာျပည္က စြမ္းအင္အရင္းအျမစ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ထားဝယ္စီမံကိန္းက ဘယ္လို ျဖည့္စြမ္းေပးနိုင္ပါသလဲ။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အႀကီးဆံုး သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သိုက္ ႀကီး ႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ မုတၲမပင္လယ္ေကြ႕က ရတနာနဲ့ တနသၤာရီကမ္းရိုးတန္းအလြန္ အန္ဒမန္ ပယ္လယ္ထဲက ရဲတံခြန္တို့အၾကားမွာ ပထဝီအေနအထားအရ မဟာဗ်ူဟာက်က် တည္ရွိေနပါတယ္။ ဒီအခ်က္တခုတည္းက အစဉ္တစိုက္ ႀကီးထြားေနတဲ့ နိုင္ငံရဲ့ စြမ္းအင္ သံုးစြဲမႈကို ျဖည့္ဆည္းနိုင္ဖို့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံက သဘာဝဓာတ္ေငြ႕တင္ပို့မႈကို အားကိုး ေနရတဲ့ ထိုင္းနိုင္ငံကို ထားဝယ္စီမံကိန္းမွာ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံဖို့ ဆြဲေဆာင္ေနတာပါ။
မုတၲမပင္လယ္ ေကြ႕ထဲက သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သိုက္ေတြမွာ ထိုင္းနိုင္ငံက ဘယ္ေလာက္မ်ား ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံထားသလဲဆိုတာ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ထိုင္း နိုင္ငံရဲ့ အႀကီးဆံုးေရနံကုမၸဏီစုႀကီးရဲ့ PTTEP (PTT Exploration and Production Public Company Ltd.) ကုမၸဏီရဲ့ အင္တာနက္ဝက္ဆိုက္မွာ တင္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ PTTEP ဟာ မုတၲမပင္လယ္ေကြ႕ထဲက သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ရွာေဖြထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ကြက္အမွတ္ M3, M4, M7, M9 နဲ့ M11 တို့ကို ၁၀၀ ရာခိုင္နႈန္းအျပည့္ ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး အဲဒီလုပ္ကြက္ေတြအားလံုးရဲ့ အနီးဆံုးေနရာဟာ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေအာက္ပါေျမပံုက ေဖာ္ညႊန္းေနပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ျပင္သစ္နိုင္ငံအေျခစိုက္ တိုတယ္ (TOTAL) ေရနံကုမၸဏီႀကီးက တူးေဖာ္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ ရထားတဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕တြင္းေတြရဲ့ ၂၅ ဒသမ ၅ ရာခိုင္နႈန္းနဲ့ မေလးရွားနိုင္ငံအေျခစိုက္ ပတ္ထရိုနပ္စ္ (Petronas) ေရနံကုမၸဏီႀကီးက တူးေဖာ္ထုတ္ လုပ္ေနတဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ေတြရဲ့ ၁၉ ဒသမ ၃၁၇၈ ရာခိုင္နႈန္းကိုလည္း PTTEP က ပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သိုေလွာင္ကန္ေတြ၊ ဒီဓာတ္ေငြ႕ေတြကို အသင့္သံုးစြဲ နိုင္တဲ့ အဆင့္အထိ အရည္အျဖစ္ သန့္စင္ေျပာင္းလဲမယ့္ စက္ရံုေတြနဲ့ ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကေန ထိုင္းနိုင္ငံ ကန္ခ်နပူရီခရိုင္အထိ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း သြယ္တန္း တင္ပို့ မယ့္ အစီအစဉ္ေတြကို ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းႀကီးမွာ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ မဟာဗ်ူဟာ အက်ိဳးစီးပြားေတြအျဖစ္ ေရးဆြဲထားပါတယ္။
ဒီလိုလုပ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ ထုတ္လုပ္စရိတ္ အကုန္အက် သက္သာၿပီး ထိုင္းနိုင္ငံ တြင္း ေလာင္စာဆီေဈးနႈန္း ျမင့္တက္မႈကို အစိုးရအေနနဲ့ အထိုက္အေလ်ာက္ ထိန္းထား နိုင္မွာျဖစ္သလို ေရနံခ်က္စက္ရံုေတြနဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သန့္စင္စက္ရံုေတြေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ေပၚလာမယ့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈျပႆနာေတြ ထိုင္းနိုင္ငံ မွာ တိုးပြားမလားေအာင္ ေရွာင္ရွားရာလည္းက်ပါတယ္။
ထိုင္း နိုင္ငံရဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သံုးစြဲမႈဟာ တေန့တျခား ျမင့္မားလာေနပါတယ္။ ထိုင္းအစိုးရရဲ့ စြမ္းအင္မူဝါဒနဲ့ စီမံကိန္းဆိုင္ရာရံုး EPPO (Energy Policy and Planning Office of Thailand) ရဲ့ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြအရ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၂ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံကေန ထိုင္းနိုင္ငံကို တင္သြင္းခဲ့တဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏဟာ ပထမ ၂ ႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ၁၉၉၈ နဲ့ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တို့မွာ တေန့ကို ကုဗေပသန္းေပါင္း ၂ သန္း စတင္တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ တျဖည္းျဖည္းျမင့္မားလာၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ တေန့ကို ကုဗေပသန္းေပါင္း ၈၀၃ သန္းအထိ တိုးတက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာဆိုရင္ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ ျပည္တြင္း သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ထုတ္လုပ္မႈရဲ့ ၂၆ ဒသမ ၈၅ ရာခိုင္နႈန္း ရွိပါတယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံမွ ထိုင္းနိုင္ငံသို့ ႏွစ္စဉ္တင္သြင္းေသာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပမာဏ Unit: MMSCFD
ထိုင္းအစိုး ရရဲ့ Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT) က ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ “Summary of Thailand Power Development Plan 2010 – 2030” စီမံကိန္းအစီရင္ခံစာက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ နိုင္ငံတြင္း လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အားသံုးစြဲမႈ အျမင့္မားဆံုး ၂၃၂၃၉ မီဂါဝပ္ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၃၀ ခုႏွစ္မွာ ၅၂၈၉၀ မီဂါဝပ္အထိ တိုးတက္လာ မယ္လို့ တြက္ခ်က္ခန့္မွန္းထားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္လုပ္ဖို့အ တြက္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕လိုအပ္ခ်က္ကလည္း ျမင့္မားလာမယ္ဆိုတာ ခန့္မွန္းနိုင္ပါတယ္။
ထိုင္း နိုင္ငံဟာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕စြမ္းအင္ကို လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာ မွာ အမ်ားဆံုးအသံုးခ်ၿပီး စက္မႈလုပ္ငန္းက ဒုတိယေနရာလိုက္ပါတယ္။ EPPO ရဲ့ ကိန္းဂ ဏန္းေတြအရ လ်ွပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ေရးမွာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သံုးစြဲမႈ ပမာဏဟာ တနိုင္ငံလံုး သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သံုးစြဲမႈ စုစုေပါင္းရဲ့ ၆၈ ဒသမ ၃၂ ရာခိုင္နႈန္း (ကုဗေပ ၂,၄၃၅ သန္း) ရွိၿပီး စက္မႈက႑ကသံုးစြဲမႈမွာ ၁၀ ဒသမ ၈၅ ရာခိုင္နႈန္း (ကုဗေပ ၃၈၇ သန္း) ရွိပါတယ္။ ဒီပမာဏဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ က ကိန္းဂဏန္းျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သံုးစြဲမႈပမာဏနဲ့ ႏွိဳင္းယွဉ္ရင္ ၆ ဒသမ ၇ ဆ ေလာက္ ျမင့္မားလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
လာမယ့္ ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ႀကီးထြားလာမယ့္ ထိုင္းစီးပြားေရးက စြမ္းအင္သံုးစြဲမႈ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းနိုင္ဖို့အတြက္ ျမန္မာနဲ့ လာအိုတို့နဲ့ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္ လိုင္းေတြ၊ လ်ွပ္စစ္မဟာဓာတ္အားလိုင္းေတြကို သြယ္တန္းတည္ေဆာက္ၿပီး နိုင္ငံရဲ့ စြမ္းအင္လံုျခံုေရး အာမခံခ်က္ ရရွိေရးအတြက္ ထိုင္းအစိုးရအေနနဲ့ မဟာဗ်ူဟာေျမာက္ ႀကိုးစား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာ ထိုင္း စြမ္းအင္မူဝါဒနဲ့စီမံကိန္းေတြအရ ေတြ႕ရပါ တယ္။
ေရွ့တပတ္မွာ ထိုင္းနိုင္ငံက စက္မႈလုပ္ငန္းေတြေၾကာင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈ အေျခအေနေတြကို ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။
No comments:
Post a Comment