Friday, January 27, 2012
တကယ္ေျပာင္းရေတာ႔မယ္ဆိုပါလား
ေျပာင္းေရႊ႔ရလွ်င္ က်န္ခဲ့မည့္ ေရာ္ဘာ၊ သီဟုိ၊ အုန္းႏွင့္ ကြမ္းသီးပင္ အမ်ားစုျဖစ္သည့္ ျခံေျမ၊ ဥယ်ာဥ္ ဧက တသိန္း
ေက်ာ္အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးကိုလည္း ယခင္က အပင္လိုက္ ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္ထားရာမွ တဧကလွ်င္ သိန္း ၂ဝ ထက္ မပိုဘဲ ေပးေခ်မည္ဟု ေရနက္ဆိပ္ကမ္း အေထာက္ကူျပဳအဖြဲ႔ တာဝန္ခံ ဦးတင္ေမာင္ေဆြက ေျပာခဲ့ေၾကာင္း သိရ သည္။
ဒုသမၼတကမူ ေျပာင္းေရႊ႔ရာတြင္ ကာယကံရွင္မ်ား “နစ္နာမႈ မရွိေစရန္” မွာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးႏွင့္အတူ ကမ္း႐ိုးတန္း စစ္တိုင္းမႉး၊ ဝန္ၾကီးမ်ား၊ ဒုဝန္ၾကီးမ်ား၊ စီမံကိန္းကို အဓိက စီမံခြင့္ရထား သည့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ ITD ဥကၠ႒ စသည့္ အဖြဲ႔ဝင္ ၂ဝ ေက်ာ္ လိုက္ပါသြားခဲ့ၾကသည္။
ေဒသခံမ်ားက ေက်းရြာ ၂၁ ရြာ ေျပာင္းေရႊ႔ရမည္ဟု ယခင္က ေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း ယခုမူ ရြာေသးအခ်ဳိ႕ကို စုစည္းလိုက္သျဖင့္ ၁၈ ရြာသာ က်န္သည္ဟု ေတြ႔ဆံုပြဲတက္ေရာက္ခဲ့သူ ေဒသခံ တဦးက ေျပာသည္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ မလြတ္သည့္ ေညာင္ပင္ဆိပ္၊ မူးဒူး၊ ထိန္ၾကီး၊ ပရဒတ္၊ လဲေရွာင္၊ မယင္းၾကီး၊ ဘဝါ (အိမ္တခ်ဳိ႕)၊ စီးပြားေရးဇံုႏွင့္ မလြတ္သည့္ ရလိုင္၊ သစ္တိုေထာင့္၊ ပိန္းေရွာင္၊ ေက်ာက္ဝွက္ကုန္း၊ ေက်ာက္ေထာင့္၊ မင္းဒပ္၊ သေျပဇြန္း၊ ဝက္ေခ်ာင္း၊ ခေမာင္းေခ်ာင္း၊ က်ခတၱပင္အင္း၊ ေရျဖဴၿမိဳ႕အေနာက္ျခမ္းတို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ရမွာျဖစ္သည္။
“ကၿမိဳင္ဆြဲက အိမ္နည္းေတာ့ ပိန္းေရွာင္ကို ေပါင္းလိုက္တယ္။ ကၿမိဳင္ဆြဲက စာရင္းေပ်ာက္တယ္။ ဝမ္းဇဲက ရလိုင္နဲ႔
ေပါင္းလိုက္တယ္” ဟု ေဒသခံက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
ဒုသမၼတ၏ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔ ခရီးစဥ္တြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ မလြတ္ေသာ ေက်းရြာ ၇ ရြာမွ သံဃာေတာ္ မ်ား၊ ရြာခံမ်ားကို လဲေရွာင္ရြာဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္း၌ မြန္းလြဲ တနာရီမွ စ၍ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ၾကာ သီးျခားစီ
ေတြ႔ဆံု၍ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ေျပာၾကားခဲ့ေသးသည္။
“ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက ရြာေတြေျပာင္းရမယ္လို႔ ေျပာသြားတာပဲ ရွိပါတယ္။ ငါးပါးသီလယူတာ၊ ဘုန္းၾကီးေတြကို
ေလွ်ာက္ထားတာ ရြာသားေတြကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး တိုးတက္ေအာင္ ဒါေတြေပါ့ဗ်ာ” ဟု ေတြ႔ဆံုပြဲ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေဒသခံတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ေက်းရြာရပ္မိရပ္ဖ ဦးၾကြယ္ (လဲေရွာင္)၊ ဦးေမာင္လြင္ (ထိန္ၾကီး)၊ ဦးယုစိန္ (မူးဒူး)၊ ဦးေရႊခဲ (စံုစမ္းဆဲ)၊ ဦးၾကည္ဝင္း (ပရဒတ္-ဦးေမာင္လြင္၏ သားမက္) တို႔ကလည္း ေျပာင္းေရႊ႔ပါမည္ဟု တင္ျပခဲ့
ေၾကာင္း ထားဝယ္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔ DDA ႏွင့္ ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
“သူရဦးေသာင္းလြင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့လူေတြေပါ့ဗ်ာ။ လူဦးေရလည္း ကန္႔သတ္တယ္။ ဦးေမာင္လြင္ ဆိုတာ နဘူးလယ္မွာ နာမည္ၾကီးပဲေလ ပိုက္ဆံလည္းရွိတယ္ အာဏာလည္း ရွိတယ္ေပါ့ဗ်ာ” ဟု DDA တာဝန္ခံတဦးျဖစ္သူ ဦးစိုးသိန္းက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
ေနရာသစ္ျဖစ္ေသာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေနရာမွ ေျမာက္ဖက္ ၁ဝ မိုင္ခန္႔အကြာရွိ ထြက္ဝရြာ (၁) (၂)၊ ဘြာရြာ၊ ဒူးေတာင္ရြာ၊ ဝါးဇြမ္းေတာရြာတို႔တြင္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးသျဖင့္ ေရႊ႔ေျပာင္းရမည့္ အခ်ိန္ကို မသိၾကရေသးေၾကာင္း
ေျပာသည္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအတြက္ ေရကာတာေၾကာင့္ ေျပာင္းရမည္ကို စိုးရိမ္
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ စီးပြားေရးဇံု နယ္ေျမ စတုရန္း ကီလိုမီတာ ၂၅ဝ အတြင္း မပါဝင္ေသာ စီမံကိန္း အေရွ႕ဘက္မွ အိမ္ေျခ ၂ဝဝ၊ လူဦးေရ ၁,ဝဝဝ ဦးေက်ာ္ရွိ ကလံုးထာရြာမွာမူ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရခ်ဳိသြယ္ေပးရန္ ကလံုးထာ
ေခ်ာင္းအား တမံပိတ္မည့္ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ ေရေအာက္ နစ္ျမႇဳပ္မည့္ အေရးႏွင့္ ၾကံဳေနရသည္။
“အခုဒီမွာ ITD က ငွားထားတဲ့ ဆန္းတင့္ကုမၸဏီက စမ္းသပ္မႈေတြ လုပ္ေနတာ တလေက်ာ္သြားၿပီ။ ေက်ာက္ေတြ ဘာေတြ တူးၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ျပန္ပို႔မွာ” ဟု ရြာခံတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
၂ဝ၁ဝ ခု ဒီဇင္ဘာလအတြင္း၌ အာဏာပိုင္မ်ားက ကလံုးထာ ရြာသားမ်ားကို ေရႊ႔ေျပာင္းေပးရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းေသာ္လည္း ရြာသားမ်ားက ျငင္းဆိုထားၿပီး မေရႊ႕လိုေၾကာင္း သမၼတထံသို႔ အသနားခံစာ တင္ထား သည္ဟု ရြာခံတဦးက ေျပာသည္။
ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္း
အက်ယ္အဝန္း စတုရန္းကီလိုမီတာ ၂၅ဝ (၆၁,၇၇၅ ဧက) ရွိသည့္ ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းသည္ ၁ဝ ႏွစ္ၾကာမည္
ျဖစ္ၿပီး ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္နယ္ေျမႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ား ေဖာက္ေရး နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာကို ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရတို႔ ၂ဝဝ၈ ခု ေမလတြင္ ေရးထိုးၿပီး၊ ၂ဝဝ၈ ခု ဇြန္လတြင္ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ - ITD အၾကား အလားတူ လက္မွတ္ထိုးသည္။
စီမံကိန္းမူေဘာင္ သေဘာတူမႈကိုမူ ၂ဝ၁ဝ ႏိုဝင္ဘာတြင္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာန ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးသိန္းေဌးႏွင့္ ITD ကုမၸဏီ ဥကၠ႒တို႔ စာခ်ဳပ္သည္။
စီမံကိန္းတခုလံုး ေဒၚလာ ၅၈ ဘီလီယံအထိ ကုန္က်မည္ဟု ကနဦး ခန္႔မွန္းထားကာ ပထမအဆင့္ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၄ ခုတြင္ ဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံ၊ စီးပြားေရးဇံုၿမိဳ႕၊ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးတို႔ ပါဝင္ကာ ေဒၚလာ ၈.၆ ဘီလီယံ လ်ာထားသည္။
စီမံကိန္းနယ္ေျမမွ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ကိုျဖတ္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီခ႐ိုင္သို႔ အရွည္ ကီလိုမီတာ ၁၆ဝ၊ အက်ယ္ မီတာ ၂၂ဝ (ေပ ၆၅၆) ရွိ ရွစ္လမ္းသြား ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းလည္း ေဖာက္မည္ ျဖစ္သည္။ လမ္းႏွင့္အၿပိဳင္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလိုင္းတို႔လည္း သြယ္တန္းတည္ေဆာက္ၾကမည္။
ITD က ကားလမ္း-ရထားလမ္းေဖာက္ေရး၊ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ကြန္ယက္တို႔ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ လာမည့္ ၃ ႏွစ္အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၈ဝဝဝ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ား ရွာေဖြေနၿပီး တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္
ေတာင္ကိုရီးယား ကုမၸဏီမ်ားက စိတ္ဝင္စားေနေၾကာင္း စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီ-DDC စီမံ ခန္႔ခြဲေရးဒါ႐ိုက္တာ ဆြန္မ္ခ်ိ ထိနဖြန္းက ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ကို
ေျပာသည္။
ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကုမၸဏီ-DDC တြင္ ဦးေဇာ္ေဇာ္ပိုင္သည့္ မက္စ္ျမန္မာက ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ITD က ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ထည့္ဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ က်န္ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အျခားကုမၸဏီမ်ား ပါဝင္လာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။
ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ စီမံကိန္းခရီးစဥ္အတြင္း ဒုသမၼတ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက စီမံကိန္းေၾကာင့္ ထားဝယ္ေဒသတြင္း သို႔ ျပည္တြင္း/ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖင့္ ေဒသတိုးတက္လာမည္ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္လမ္းမ်ား
ေပၚလာမည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။
က်န္းမာေရးႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္မည္ဟု ေဒသခံမ်ားက စိုးရိမ္ေနသည့္ စီမံကိန္းပါ မဂၢါဝပ္ ၄,ဝဝဝ ထုတ္ ေက်ာက္မီးေသြးသုံး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ံုကို တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း အမွတ္ ၂ လွ်ပ္စစ္ဝန္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္စိုးက ဇန္နဝါရီ ၉ ရက္ေန႔က ေျပာခဲ့သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment